body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Cykeltur

image168


Igår var en dag att minnas. Jag såg en gubbe (en något större variant) som såg ut att vara på cykelsemester. Han trampade och trampade  för att få upp sin tungt lastade cykel och sin övervikt uppför backen. Något i den synen gjorde mej inspirerad. Jag ville med cykla. Inte med massa packning och övervikt utan snabbt och häftigt med hjälm och solglasögon. Så det gjorde jag. 

Om det var så snabbt och häftigt vet jag inte och några lämpliga solglasögon hittade jag inte. Dessutom tornade svarta moln upp sig åt norrköpingshållet så jag skippade brillorna och satsade på hjälmen istället. Först hittade jag bara en lila hjälm med glitter och blommor (sådan som alla småflickor hade i dagisåldern) och jag var nära att ställa in hela cykelturen. Jag kan ju för fan inte vara en macho cyklist med glitterhjälm. Men sen hittade jag min tuffa gula hjälm från årskurs fem och den fick duga.

Roligast med cyckeloutfit är de fula men ack så nödvändiga blöjbrallorna. Cyckelbrallor med  skumgummi mellan bena för att undvika ont i rumpan. Helt otroligt fula! Önskar jag tagit en bild...

2.13 mil lyckades jag trampa i alla fall. Hade kankse kunnat få en lite bättre tid med tanke på att jag bromsar i alla nerförsbackar för att jag hela tiden tänker på hur ont det gör att ramla om det går för fort. Jag ser mej själv ligga där, helt blodig och med alla tänder utslagna.. 

Nu gör det bara lite ont när jag sitter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback