body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Elefant med nageltrång

..var väl det jag liknade mest när jag för första gången i livshistorien dansade i dagsljus. Discodans. Nja... Det var nog det absolut värsta jag kunde ge mej in på. Hela min kropp vrålar att "Snälla Emma, du är inte skapt för detta"..

Det blev ju inte bättre att, efter att ha kämpat för livet under hela passet, komma hem och (ändå lite stolt) visa upp vad man har lärt sej - och bli totalt utskrattad. Min mor har  nog aldrig skrattat så mycket någonsin och min far lyste av glädje för att se att mitt annars så självsäkra ego vara som bortblåst. Det kanske var att ta i, men det var precis så det kändes.

Inse fakta, jag kan inte dansa och kommer nog aldrig att lära mej. Jag får se det som att jag bjöd mina vänner, föräldrar och dansgruppsmedlemmar på ett hjärligt skratt.

Hoppas jag har ryckt upp mej till nästa söndag för då börjar den riktiga dansen, det jag utsattes för idag under lektionen var tydligen bara "uppvärmning"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback