body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Lumpenbrev

Jag skrev ett brev till min karl i lumpen igår, jag känner mej som en såndär militärhustru som skriver brev till sin man även fast hon inte vet om han är död eller levande där ute i kriget. Jag vet i och för sig att min man lever och inte är han i nåt krig heller, men ändå för att pigga upp honom lite stoppade jag ner följande saker i kuvertet:

- Ett gem
- Två stycken sura S inslagna i folie
- Ett Extra White sweet mint
- En halstablett av märket fishermansfriend
- Ett buntband (sånt som man spänner fast grejer med)
- Ca 10 små post-it lappar i glada färger med trevliga saker nedskriva på
- Två bilder
- En pärm-markerings-klisterlapp

- Ett två sidor långt handskrivet brev (visserligen stod det ungefär samma saker som jag sa i telefon igår, men ändå)

image190Jag övervägde om jag skulle skickat med spagetti och köttfärsås också, men jag insåg hur avundsjuka alla hans lumparkompisar skulle bli så jag avstod. Jag menar de kunde ju ha flygit på honom för att sno åt sej en smakbit. Hur trött blir man inte på konserverad ravioli eller vad det nu är de äter. Och så hade det blivit förbannat kladdigt i kuvertet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback