body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Flyttstädning

Min karls.. sambo, inneboende, lägenhetsdelare.. öh, kompis..  flyttade ut förra onsdagen. Han hade lyckats få med sej alla sina grejer vilket var ett plus, men flyttstädning kan han fan inte vetat vad det var. Bakom de möbler han tagit med sej fanns det dammråttor stora som marsvin och dessa ligger nu utspridda över hela lägenheten. Och disken sen... Visst hade han fått med sej sitt eget proslin, men de som tillhörde min karl stod fortfarande kvar med ingrodd smuts.

Jag gillar inte att städa efter andra (gillar inte ens att städa efter mej själv) men nu kände jag att jag var så illa tvungen. Jag hade att välja mellan att ta tag i det nu när jag ändå inte hade något annat för mej, eller att ta av den lilla tid min karl kommer att vara hemma för att diska någon annans disk.  Jag valde att göra det själv. Uä. Och när jag ändå var i tagen så städade jag så mycket jag kunde utan dammsugare (den tog han med sej när han flyttade), det blev ändå helt okej rent, får släpa med mej en dammsugare någon dag så blir det riktigt beboligt...

Hoppas min karl förstår den goda gärningen och tackar mej ordentligt när han kommer hem..

image198

Lyckades visst få tag på en reklambild för en mopp!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback