body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Byte av sängkläder

Jag är världens sunkigaste människa vid vissa tillfällen. Som till exempel när det gäller att byta lakan i sängen.
Jag hatar att byta lakan. Dels är det jobbigt att göra själva bytet och dels är lakanen inget sköna att sova när de är nytvättade. Men  igår kände jag mej så illa tvungen att ta tag i saken (jag säger inte hur länge jag gått och dragit på det) så jag bäddade rent.
När jag sedan ringer till min karl för att tala om hur duktig jag har varit säger han med spelad upprördhet:

- Va?! Neej. Så kan du ju inte göra. Nu kommer du ju att sova skitdåligt och bara ligga och virda dej i dina rena lakan hela natten. Hur kunde du vara så dum så att du bytte lakan?!

Gash. Nej. Åh. Varför bytte jag lakan? Kanske kan jag gå ner i tvättstugan och hämta de smutsiga lakanen och bädda tillbaka?! Räcker det inte med att jag bara tar ut dem på trappen och skakar dem så att den värsta skiten lossnar. Jag kommer inte kunna sova på evigheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback