body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Sommarhelg

Jag köpte kameran som jag tittat på. Eller tja, inte just den. De hade ju såklart lyckats beställa hem fel kamera till affären, en ännu finare!  Visserligen mindre antal pixlar men då 7.2 är fullt tillräckligt (10 Mpixlar hade man bara användning för om man tryckte upp korten som plancher- vilket jag inte gör så ofta). Topp! Nu hade jag råd med ett superstort minneskort så att jag kan ta massor av bilder också.

Helgen spenderades i sommarstugan som verkligen gjorde sig skäl för att kallas sommarstuga. Härligt varmt i luften! Visserligen ohärligt kallt i vattnet, ynka 11, grader så jag badade inte. Istället ägnades tiden åt att vårelda upp allt skräp som kommit fram efter snön.
Jag och K drog igång projekt bygga stenmur. Den gamla stenmuren skulle flyttas eftersom det ska smackas upp ett garage där. Vi tog tag i saken och byggde en egen mur vilken vi fyndigt döpte till emurken. Jag utnämnde mej själv till arbetsledare vilket innebar att jag sa åt K vilka tunga stenar han skulle bära och vart han skulle lägga dem. Själv bar jag bara små fina stenar som jag dekorerade och fyllde igen små hål med. Efter ett tag tröttnade arbetsledaren och lekte med Della istället och då fick K bygga bäst han ville. Della tyckte att hela murbygget var toppen då det kom fram så mycket härliga lukter när vi (K) vände och flyttade runt bland stenarna.






Idag ska vi bada med klassen. Och teknikarna. Vet inte om det ska bli så roligt faktiskt. Jag gillar att bada men inte på beställning. Gympalärarna ska kontrollera om vi kan simma. Jag anser att om man inte kan simma i årskurs tre så kan man lika gärna ge upp. Jag menar,  kan man man inte simma närvarar man för fasen inte på en baddag med klassen. Hur kul skull det vara? "Kom nu Emma så går vi bort till barnbasängen och tränar bentag medans din klasskamrater simmar 1000 meter och dyker från femman". Näru!
Och livräddning, det kan man nog utan inlärning om det verkligen kniper.

Hade matteprov i fredags och fysikprov på onsdag, därav frånvaron på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback