body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Påsksammanfattning

Har varit lite dåligt med bloggning över påskhelgen så här kommer en kort uppdatering.

Skärtorsdag: Två gånger plingade det på dörren och utanför stod tiggare och ville byta fula påskbilder mot gott godis. Nej tack, jag behåller godiset själv ville jag vänligt men bestämt säga. Det gjorde jag inte. Istället hade jag pillat ut de alllra godaste bitarna ur skålen som mamma sträckte fram när hon var tvungen att öppna dörren eftersom jag vägrade.
   Mamma gömde mitt påskägg i hörnskåpet barkom en påse värmeljus. Skitlätt att hitta. Inte! Jag fick leta i en miljard år. Minst.

Långfredag: Åkte hem med vovvsan och gick ett varv på stan. Var jättesur för att peak-affären hade stängt (borde kunnat lista ut det, långfredag liksom). Jag hde ju planerat att köpa ett par träningsbyxor där. Gick istället in på Team sportia och provade igenom deras sortiment av träningsbyxor, ca 40 olika modeller. När jag surt hade provat igenom alla och gick ut ur provrummet så visade det sej att jag missat att det hängde fler byxor runt hörnet, däribland de svarta peak-brallor som jag surat ihop för tidigare. Nu hade jag ju varit sur i onödan! Jag var ju så illa tvungen att hoppa in och prova dem och då visade det sig att de var jättefula..

Påskafton: Började klockan ett med att locka håret inför kvällen. Av erfarenhet vet jag att mitt hår tar aplångtid att locka så det gäller att vara ute i god tid. Klockan tre var håret klart. Vad skulle jag ha på mej? Den gula kläningen, som jag planerat att ha på mej, passade inte alls bra till håret. Sen var det kört. Hela min garderob låg utspridd över rummet tills jag insåg att det inte var kläderna det var fel på utan håret. Det vara bara att hoppa in i dushen frör att återfå mitt spikraka hår. När håret väl var torrt och rakt visade det sej att den gula klänningen i alla fall inte blev bra och klädprovningen var igång på nytt. Jag lyckades med om och men vara på plats hos Annapå utsatt tid, halv sex. Då hade jag gjort mej iordning i fyra och en halv timma. Men jag blev nöjd. Stuprörsjeans tubtopp och rakt hår!
Kvällen i sig blev grymt rolig. Öppnade hos Anna, vandrade vidare till Magda där den riktiga förfesten var i full gång, och gick därifrån till no:1 vid halv tolv. Stämningen var på topp från böran till slut!

Påskdagen: Morgonen var inget vidare måste jag erkänna. Var otroligt trött efter de få timmarnas sömn. Efter två liter kiviks päronsaft lyckades jag göra mej iordning inför påskmiddagen lagom tills gästerna kom. Somnade visserligen mellan lunchen och fikat men det gjorde inte så mycket tror jag. Halv fyra bar det iväg till linköping och Cloettacenter där tredje smfinalen i hockey spelades. LHC- Modo. Grym stämning! Hade grymma platser på första raden. Blev en aning döv av att ha LHC klacken på ståplatsererna bakom, bara. Hamnade såklart bakom en kamera och vid matchens slut hade jag varit i bild tre gånger. Inte illa pinkat. Grymt bra stämning var det i alla fall. Är fortfarande grymt impad av hur stora spelarna var och hur ont det måste göra att bli tacklad. Hockey är nog inte min sport ändå.

Annandag påsk: Sov, sov och sov! Var en sväng i stan. Köpte en pyjamas. Såg ut en kamera som jag är ruggit sugen på, men den kommer inte förens på onsdag så vi får se då.

Imorgon börjar skolan igen. Pust och flås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback