body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Hundabstinens


Igår när jag, Jen och Mandi var ute och promenerade blev jag så himla sugen på en hund. Så jag ringde min faster och frågade om inte jag kunde få låna deras Daisy och det visade sej passa jättebra då hon skulle jobba kvällar och Wille (hennes man) skulle åka till Göteborg i veckan. Så nu ligger hon här på min fot och piper lite (jag är inget rolig  nu när min uppmärksamhet inte är riktad mot henne) Till skillnad från de vilddjur Della och Reggie som vi brukar ha här, är Daisy tokfeg. Altandörren är vrålläskig för att inte tala om hallen! Under köksbordet och i sängen är de enda platser hos gillar. Det bästa med Daisy är att hon gillar mej mest. Mamma är ju Della och Reggies favorit men bara jag duger åt Daisy. Känns onekligen ganska bra!
image68

Var ut och tog den obligatoriska morgonpromenaden och lyckades tima in det så att den varade under den halvtimma som det regnade. Oflyt! Jag var genomblöt och den annars vita hunden var svart av geggamojja.

Jag och K passade på att gå en sväng på stan och fika hos min farmor när vi ändå var i Örebro för att hämta doggen. Min farmor är nog världens energiska 84 åring! Jisses vad hon pratar och är på hugget. Vissa frågor kommer ju visserligen fler än en gång, men det är bara roligt.
På stan köpte jag en skjortklänning i den tokfräsha peakbutiken. Grym!

PS: Hon är inte så farlig som hon ser ut. Hon har bara lite problem med käken vilket resulterar i att en av hennes huggtänder syns.

Kommentarer
Postat av: amanda

Vilken söt hund =)
Ses ikväll sen ! Puss puss

2007-04-03 @ 13:01:23
Postat av: örebroar'n

emma emma!
du är ju tokig som inte hör av dig när du är i stan ;) det är fler än du som var på shoppingtur idag. / elin

2007-04-03 @ 22:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback