body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Fredag

image74Förlåt, men idag är jag så nöjd med min utsyrsel så jag kände mej tvingad att lägga upp en bild. Vaknade kvart över sju i morse. Kastade mej upp ur sängen , slet åt mej en kjol från en galge som hängde under trappan och drog på mej ett vitt linne.  Under trappan hänger alla kläder som jag en gång släpat fram ur förrådet (där vi förvarar gamla grejer som är mammas och mormors) och bedömt som oanvändbara och borde däför åka tillbaka in i förrådet. Men lat som jag är låter jag dem hänga.  Och idag lyckades jag få till en rätt bra kombination. Drog upp kjolen och satte ett bälte över linningen. I like.

Jag vägrar sträcka mej så långt som att kalla inlägget för dagens outfit för den trenden tänker jag inte hänga på.
Isället ser jag detta inlägg som ett bevismaterial på att alla kländer inte behöver vara nya för att skapa en bra kläddag!
Så långt som till  att handla i secondhand affärer vet jag däremot inte om jag kommer sträcka mej. Jag tycker att det är lite läskigt när man inte vet vem om har haft det innan. Väskor och bälten funkar, kanske även jackor men där går gränsen. Jag resonerar som så att ska jag ändå betala pengar för det köper jag hellre nya grejer! Men mammas och mormors stuffs funkar fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback