body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Brandlarm

Gaaah. Jag glömde ju berätta om dagens mest onödiga grej - testet av brandlarmet. Mitt under mattelektionen när jag och maggan var mitt uppe i en apviktig uträkning av hur många skoldagar det är kvar till sommarlovet (inga differentialekvationer här inte) så tjuter brandlarmet. Jag och maggan flyger upp från våra stolar, sliter med oss grejerna (ingen informaton om brandövning hade delats ut) och panikrusar mot skåpen. Inte för att vi var så rädda för att brinna inne, nej nej, utan för att i våra skåp låg våra studentmössor och om det så fanns en enda liten låga i skolan så skulle den fan inte få tag på dem! När vi panikkastat oss ner för alla trappor finner vi att alla resterande elever på skolan är kolugna och vi inser vårt misstag och går tillbaka till lektionen. I all hast hade vi inte märkt att brandlarmet slutat tjuta. Väl tillbaka i mattesalen började vi om med beräkningen av hur många dagar det är kvar till studenten, vi hade ju liksom kommit av oss i all panik. Tror fan att brandlarmet börjar tjuta igen. När vi flygit upp från stolarna för andra gången på en kvart fickvi nog och gick hem. Tack för det. Men nästa gång det tjuter tänker jag fan inte springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback