body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

April april din dumma sill

Det var ju förresten första april igår. Lurade Johnny.

- Johnny, din mamma står på parkeringen och vill prata med dej.
- Vad fan gör hon där? (Johnny ropar från badrummet)
- Jag vet inte men hon vill prata med dej.
- Vad fan vill hon nu då (Johnny går muttrande ut på balkongen och blickar ut över parkeringen) Var fan är hon?
- April, april! (fniss)
- Visst fan det är ju första april. Skitkul skämt. (Johnny går surt tillbaka in i lägenheten)

Det vet inte så kul. Men han blev lurad i alla fall.
I dagens fåga i NT var det ett pensionärspar som försökt lura sitt barnbarn med att det stod en ponny på gatan, men hon hade inte gått på det. Hur kan man inte gå på det. Jag hade kutat som en idiot fram till fönstret för att kika. Jag menar det är inte sååå liten sannolikhet att det faktiskt skulle stå en ponny där. Jag menar när jag och mamma skulle åka ut till torstorps motionscentral stod det ju faktiskt en stor häst på vägen. Den hade rymt från hagen som visserligen låt två meter bort, men ändå. Det kan faktiskt stå hästar på vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback