body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

En ovanlig måndag

Varför ska man blogga om man inte heter Ebba von Sydow eller något annat känt namn som tillhör någon som anser sig ha något att säga? Jag är ju bara vanlig, lever ett vanligt liv, är inte superbra på att skriva eller har ett stort intresse för kläder. (det sistnämnda är visserligen lögn, jag älskar kläder men kan för det ingenting om vårens nya trender hämtade från catwalken i NY)
Så varför ska jag blogga? Ja, det undrar jag också, är det ens någon som läser? Är det jag skriver ens av någon betydelse? Bloggar jag ut i tomma intet? Måhända att det jag skriver inte är av någon betydelse, måhända att ingen läser. Men vet du, det gör inget....

Ordet måndag klingar lika falskt i de flestas öron. En seg morgon efter en skön helg. Du är så illa tvungen att masa dej upp till dagens obligatoriska aktiviteter fast du i sjävla verket vill falla tillbaka ner i sägen, dra täcket över huvudet och glömma bort vilken dag det är och att du har fem arbetsdagar kvar till nästa helg.

Idag är det visserligen måndag, men mot förmodan en trevlig sådan.  Detta tack vare att vår kära skola anordnar ett traditionsenligt öppethus varje år i november. Alla skolans elever skall då infinna sig i skolbyggnaden klockan tio på morgonen - på en lördag. Där är det sedan meningen att vi ska arbeta med diverse uppgifter och presentera programutbudet för besökarna. I själva verket har man konstant munnen full med pepparkakor, skumtomtar och vindruvor som man plockat på sej i språksalen klockan fem över tio för att få det största utbudet innan besökarna kommer.
För elevernas hårda uppoffring får vi sedan en hel ordinare skoldag kompledigt. Vi tackar och tar emot! En timma matte, en timma fysik, två timmar friskvård och en och en halv timmas svenska utbytes mot tre timmars intensivt kakätande, kan det bli bättre?!

Nu ska jag fortsätta njuta av tillfredställelsen att få slippa den överlägset sämsta veckodagen.
Take care! / Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback