body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

Tredje advent

Back in buissness. Måste medge att tekniken spelat mej ett spratt de senaste veckorna. Inget har funkat och tiden för att lösa problem har liksom inte funnits.
Tiden bara rinner ur mina händer men nu börjar äntligen tillvaron återgå till något normalt tempo efter den mest hektska tiden i mitt liv - någonsin. Denna terminen har varit den värsta genom tiderna måste jag säga.

Så nu sitter jag är och det är en vecka kvar till julafton. Tredje advent. Vem kom på att man ska tända ljus varje förbannade söndag innan jul. Det är ju bara psykande att se de där ljusen sakta krympa ned till ingenting och veta hur mycket man har att göra.
Jag har lyckats åstakomma någorlunda julklappar till de viktigaste. En av dem är jag till och med iktigt nöjd med. Själv har jag också fått två julklappar redan, trots att det ännu är en vecka till julafton.

Önskelista:
Dator
Snabbare bredband
Martin Stenmarks nya skiva
Örhängen
Della

Den översta punkten punkten på listan anlände i lördags och är numera min nya bebis. Den sover med mej i sängen och är med hela tiden. Tur att Kalle tar sin roll som pappa och leker lite med den han också för annars skulle ha få nippran på mej och mitt klickande. Mest imponerad är jag över fjärrkontrollen som sitter instucken i ett litet hål på sidan. Så tar man bara ut den och sen kan man höja och sänka volymen hur som helst. Wow... Snabbare bredband fick jag också då min far insett att vi betalat 289 kronor för en hastighet som man kan få dubbelt så stor för en tia extra i månaden.
Fast det är lite tråkigt att den är så tom, den är liksom inte sådär härligt bebodd än.. Men jag jobbar på det.

Vi hade julbord med tjejerna idag hos Anna. Julbordet bestod av risgrynsgröt (uä), korv (lång korv som vi klippt ner i små prinsar), rökt paket skinka från tunna skivor, vitlöksost, digistivekex, rödbet och potatissallad. En remix mellan grillkväll på sommaren och julbord. Vi hade julklappsbyte. Men skulle ge ett paket till någon som vi lottat fram för ett par veckor sedan. När vi öppnat paketen var det meningen att vi skulle gissa vem det var ifrån men jag han inte mer är öppna mitt paket förens karin hade försagt sej. Oväntat - inte.

Skolaskolaskola, jobbjobbjobb. Än är det inte över.
God natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback