body { background-image: url(sort-tapet.jpg); }

First time with a "tusing"

..  och första gången jag höll i en tusing.. Farfar skulle köpa en spis till sommarstugan, en sådandär liten en men miniugn och bara två plattor. Då skulle han betala med en tusenlapp. Jag minns att jag blev jätteförvånad. Jag visse inte ens att det fanns tusingar..

Det är inte så ofta man ser dem idag heller ska jag säga! Har fasen knappt sett nån sen dess.


 Och när alla kusinerna hade fått pengar av mormor. Då la vi ihop alla pengar och "lappar" och turades om att hålla i dem, bara för att få kännas hur det kändes att vara rik...

Sen delade vi tillbaka dem igen och gick och köpte lösgodis..

Kommentarer
Postat av: alexandra

svar: haha nej verkligen inte ;D det är oerhört drygt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback